Vis op je bord: 3 eenvoudige gerechten om vaker vis te eten

Vis is gezond. Het bevat niet alleen veel vitamines en mineralen, ook het een perfecte bron van eiwit en omega vetzuren. Niet voor niets raad het voedingscentrum aan om minstens 1x per week vette vis te eten. Eet jij vrij weinig vis en wil je daar verandering in brengen? Lees dan gauw de volgende drie recepten met vis. Deze zijn niet alleen erg lekker, ook zijn ze nog eens eenvoudig om te maken.

Vis op je bord 3 eenvoudige gerechten om vaker vis te eten
© Pixabay.com

Zalm met prei uit de oven
Zalm is bijzonder rijk aan omega vetzuren en daarom een erg gezonde optie. Zalm is dankzij de unieke smaak een favoriet van velen. Een lekkere bereidingswijze is om de zalm uit te oven te maken.

Ingrediënten:
200 gram zalm
1 prei
kappertjes
1 blikje ansjovis

Je maakt stoofpakketjes om in de oven te doen. Op een groot vel bakpapier leg je de gesneden prei. Daarbovenop leg je de zalm en strooi je de kappertjes en de ansjovis uit. Vervolgens vouw je dit pakketje dicht en leg je het in een ovenschaal. Je kunt dit gerecht circa 30 minuten laten garen in de oven op 180 graden.

Paella
Paella is een heerlijk mediterraans visgerecht. Het is eenvoudig om te maken en heerlijk om te eten. Je hebt een pan paella al binnen een klein half uur op tafel. Wil je het echt eenvoudig houden? Dan kun je vaak een zak paella uit de vriesafdeling halen. Wil je zelf een authentieke paella serveren? Gebruik dat het volgende recept:

Ingrediënten:
Gele rijst
Een zak zeevruchten
Visbouillon
Groente naar keuze

Kook de gele rijst in tien minuten gaar. In een grote pan of wokpan kun je 1 liter water en het bouillon blokje laten oplossen. Vervolgens doe je hier de zeevruchten in en laat je kort gaar koken. Voeg de groenten toe en laat even sudderen. Als laats voeg je de gele rijst toe aan het gerecht. Voeg eventueel nog een klontje boter toe en voeg kruiden toe naar smaak.

Vis op je bord 3 eenvoudige gerechten om vaker vis te ete
© Pixabay.com

Gepaneerde kabeljauw
Kabeljauw is witvis met een neutrale smaak. Dit is al gauw een gangmaker voor grote groepen. Kabeljauw kun je zelf goed kruiden, waardoor dit een hele lekkere vis kan worden. Een eenvoudige manier om kabeljauw lekker te serveren, is door deze te paneren. Dat doe je als volgt:

Ingrediënten:
Kabeljauwfilets
Paneermeel
Ei
Kruiden naar keuze

Klop het ei los en doe in een aparte kom. Maak ook een kom met een mix van paneermeel en kruiden. Allereerst haal je de kabeljauwfilets door het eimengsel, vervolgens door het paneermeel en ze kunnen direct in de pan met een flink laagje olie. Bak ze tot de korst goudbruin is.

Wil je ook vaker vis op je bord? Probeer dan eens een van de drie bovenstaande recepten. Deze zijn eenvoudig om zelf te bereiden en zorgen voor een lekker stukje vis op het bord. Zo kun je minstens eenmaal per week een bordje vis eten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *